Nuffnang Ads

Perasaan ini....



Perasaan ini membebankan.

Setiap saat, aku merasa semakin tertekan.

Fikiran aku menjadi semakin sempit.

Terasa dunia mula berputar tiada hentinya.

Termangu aku seketika, cuba melawan tapi tak terdaya.

Peluhan mula terasa, lalu kepejamkan mata ini.

Kedengaran sayup suara, lalu kubuka mata.

Namun itu hanya lagu Siti Nurhaliza.

Tersenyum ku spontan.

Tenang ku menghadap laptop kembali.

Mulakan semula tugas tergendala.

Kemudian terasa lagi perasaan ini.

Aku seolah-olah keliru.

Keliru akan perasaan ini.

Tidak pasti bagaimana harus aku beraksi.

Tik tok jam sangat menganggu fikiran ku

Bunyi cicak menjadikan aku lebih tertekan.

Telefon bimbit ku bergetar.

Pastu ku ambil, satu mesej masuk.

Maxis. Cis!

Perasaan ini mula kembali.

Kali ini semakin mengila.

Aku mula menekan perutku.

Peluh mula memercik di dahi ku.

Tarik nafas turun nafas.

Baiklah, aku mulai faham.

Aku perlu ke tandas!

No comments:

Post a Comment